الأربعاء، 2 يونيو 2021

مرض الفطر الأسود بالانجليزي مترجم

مرض الفطر الأسود بالانجليزي مترجم| black fungus disease in english
مرض الفطر الأسود بالانجليزي مترجم| black fungus disease in english
مرض الفطر الأسود بالانجليزي مترجم | black fungus disease in english

It is an infection that is not spread from person to person, but rather by inhaling fungal spores from the environment. It mainly affects immunosuppressed and decompensated diabetics, and its mortality rate is between 30% and 50%.

Mucormicosis is a rare disease, but already known before the pandemic by COVID-19 as a "black fungus" by the effect of spots or blackening that causes one of its symptoms in the facial area.

وهي عدوى لا تنتشر من شخص لآخر ، بل باستنشاق بقع فطرية من البيئة. ويؤثر هذا المرض بشكل رئيسي على مرضى السكري الذين يعانون من نقص المناعة ، ويصل معدل الوفيات بين 30% و50%.

هو مرض نادر ، ولكن يعرف بالفعل قبل الوباء من قبل COVID-19 باسم "الفطر الأسود" من تأثير البقع أو السواد التي تسبب أحد أعراضه في منطقة الوجه.

**********

The infection is caused by exposure to some species of fungi called "mucorales" Rhizopus, Rhizomucor and Mucor, fungi that are widely found in nature: in the soil, in plants, as well as in rotting fruit and vegetables.

والعدوى ناتجة عن التعرض لبعض أنواع الفطريات المسماة "Mucorales" Rhizopus ،Rizomucor و Mucor ، الفطريات التي توجد على نطاق واسع في الطبيعة: في التربة ، في النباتات ، وكذلك في الفواكه والخضروات المتعفنة.

**********

Among the characteristic symptoms of the "black fungus", in addition to the facial blackening (punctually around the nose) is congestion and nosebleed, eye pain and swelling and vision problems.

ومن الأعراض المميزة لـ "الفطر الأسود" ، بالإضافة إلى اسوداد الوجه (حول الأنف) الاحتقان ونزيف الأنف وألم العين والتورم ومشاكل في الرؤية.

**********

The most susceptible to this disease are decompensated diabetics and those with low neutrophils, an essential component of the natural immune system. It can be fatal in cancer patients and infected with the HIV/AIDS virus. This disease can affect the brain, lungs, and nostrils.

الأكثر عرضة لهذا المرض هم مرضى السكر اللا تعويضي والذين يعانون من انخفاض العدلات ، وهو عنصر أساسي في جهاز المناعة الطبيعي. يمكن أن يكون قاتلاً لمرضى السرطان ومصابين بفيروس نقص المناعة البشرية / الإيدز. يمكن أن يؤثر هذا المرض على الدماغ والرئتين والأنف.

**********

This condition can be diagnosed with conventional techniques in microbiology laboratories and requires intravenous treatment with antifungal and usually debridement of the affected area.

يمكن تشخيص هذه الحالة بالتقنيات التقليدية في مختبرات علم الأحياء الدقيقة  وتتطلب علاجًا وريديًا بمضادات الفطريات وانضار المنطقة المصابة عادةً.

جميع الحقوق محفوظة لــ المدونة العربية لتعليم الإنجليزية 2019 ©